Învățarea ar trebui să fie distractivă

Procesul de învățare este esențial pentru existența noastră. 

 

Este necesar să dezvolți abilități de gândire critică și să descoperi noi modalități de conectare cu alte persoane și culturi. 

 

Având în vedere acest lucru, este vital să înțelegem că învățarea nu trebuie să fie o sarcină sau considerată a fi o muncă, dar asta nu poate fi evitată, deoarece majoritatea instituțiilor de învățământ sunt blocate într-un ciclu vicios.

 

Când majoritatea adolescenților se gândesc la școală, ei cred că este ceva ce trebuie să facă pentru că nu vor. 

 

Dar cum se întâmplă asta? Majoritatea copiilor din grădinițe nu pot aștepta până nu se întorc în loc și învață ceva nou.

 

 Majoritatea studenților din școala primară sunt încântați de primele zile de școală. Cum se schimbă atât de drastic? 

 

Răspunsul este că nu mai devine distractiv .

De ce învățarea ar trebui să fie distractivă?

În această epocă digitală plină de probleme de criză de angajament, este esențial să vă puteți menține atenția cât mai mult timp asupra a ceva important. În timp ce intervalul nostru de atenție scade lent, trebuie să găsim modalități de a face distracția învățării.

 

Motivul pentru care învățarea nu mai este plăcută este că sistemul educațional tradițional pune totul în anumite cadre care nu pot fi depășite. Una dintre cele mai mari greșeli din școală este aceea că elevilor li se spune constant că învățarea este grav mortală și distracția este opusul complet. Când o anumită activitate devine plictisitoare, studenții încearcă să ne distreze cu alte lucruri precum privirea telefonului mobil, jocul sau doar numărarea punctelor pe tavan.

 

Ar trebui învățat că a te distra în timp ce faci ceva serios nu este rău. Activitățile distractive ar trebui să fie îmbrățișate, deoarece acolo se află întregul potențial. Creativitatea și imaginația sunt fundamentale pentru studenți, deoarece este singurul mod în care elevii pot ajunge din punctul A în punctul B fără ajutorul educatorilor.

Cum să distrezi învățarea?

Menținerea elevilor angajați într-o sarcină poate fi o provocare dificilă chiar și pentru un profesor cu experiență, prin urmare, este crucial să găsiți noi modalități de a menține atenția elevilor. Unul dintre cele mai critice elemente în a face interesant educația este o varietate de activități și informații. Dacă lecțiile rămân la fel în fiecare zi, în cele din urmă, va fi plictisitor chiar și pentru cei mai dornici studenți. Iată câteva sugestii despre distrugerea învățării:

 

  • Dă control . După cum sugerează unele studii psihologice, oamenilor le place să se simtă sub controlul a ceea ce fac, acesta este motivul pentru care este important să le oferim elevilor să aleagă ce sau cum vor face sau studiază în acea zi. Savanții vor alege sarcina care pare cea mai distractivă și nu plictisitoare, astfel încât implicarea și motivația de a o face va fi mult mai mare.
  •  
  • Faceți-l practic . Una dintre cele mai frecvente întrebări dintre savanți este „unde voi folosi asta”, „de ce am nevoie de aceste informații?”. Cea mai mare greșeală ar fi să-i spunem că au nevoie, dar să nu explice de ce. În timp ce faceți învățare distractivă, oferirea de exemple practice ar putea crește interesul pentru subiect pur și simplu pentru că va deveni mai relatabil și mai inteligibil.
  •  
  • Faceți pauze nu numai între lecții, ci chiar și în lecția în sine . Așa cum am menționat mai sus, trăim într-o epocă a crizei de implicare și așteptăm ca studenții să își păstreze atenția pe parcursul tuturor prelegerilor ar putea fi una dintre cele mai mari greșeli. Acesta este motivul pentru care trebuie resetat mai frecvent. Doar un minut sau două pentru ca studenții să aibă o pauză rapidă la baie, băuturi răcoritoare sau să ia o privire la telefoanele lor pot duce la neatragerea atenției în timpul lecției.
  •  
  • Gamifica-l . Gamificarea în învățare are șansele cele mai mari de a face procesul de învățare distractiv. Pentru a face acest lucru este necesar să plasați elementele de joc într-un loc care nu este legat de joc, în această situație – învățarea. Realizările, clasamentele, ecusoanele și nivelurile pot crește în mod semnificativ interesul pentru subiect.

Având toate aceste metode, este destul de clar că a face distracție la învățare nu este o idee dificilă de executat. Nota importantă de luat este că educatorii trebuie să acorde atenție publicului lor și să reacționeze la aceasta. Odată ce există un interes reciproc între profesori și savant, atunci va fi mult mai ușor să atingeți obiectivele necesare și cel mai simplu mod de a face acest lucru este prin gamificare.

Cum va face jocul să distreze învățarea?

 

Pentru început, gamificarea este una dintre cele mai inovatoare idei tehnologice din învățământul modern. Elementele de joc sunt utilizate pentru a crește implicarea utilizatorilor lor și pentru a face întregul proces mai distractiv.

Activitățile de joc urmăresc ființele umane de-a lungul întregii lor vieți. Încă de la primii pași, încep să înțeleagă natura lor înconjurătoare în timp ce joacă jocuri, explorează și, mai ales, se distrează. De aceea este atât de esențial să înțelegem sensul gamificării.

Elemente de joc

Versiunile gamificate de învățare interacționează cu utilizatorul și utilizează multe elemente pentru a face procesul mai interesant. Haideți să aruncăm o privire la unele dintre ele:

  • Clasamentele. Tuturor le place să concureze la un anumit nivel. O concurență sănătoasă între prieteni, colegi, colegi de clasă poate ajuta foarte mult în timp ce învățarea distracției înglobează-i să muncească mai mult pentru a ajunge în vârful scării.
  • Niveluri. Cel mai comun element de joc folosit pentru a descrie cât de mult efort depune în procesul de a face ceva. A avea un anumit nivel poate motiva utilizatorul să continue ceea ce a început și să își atingă obiective mai mari. În orice caz, nivelurile funcționează într-un sens de realizare care face ca utilizatorul să fie mândru de el însuși.
  • Misiuni zilnice. Funcționează într-un mod de provocare pentru un utilizator. Acesta este un mod minunat de a anunța utilizatorul că poate reveni la activitate în fiecare zi și să găsească ceva la care să funcționeze.
  • Recompense. Este mult mai motivant să știți că există o recompensă până la sfârșitul activității. Recompensele sunt foarte apreciate dacă sunt super utile sau nu. Bunurile virtuale care pot fi utilizate pentru îmbunătățirea procesului de distracție în procesul de învățare sunt foarte valoroase și păstrează implicarea utilizatorilor și mai mult timp.
  • Avatars. Personalizarea profilului, canalului sau a unui personaj virtual duce la un anumit atașament, deoarece creați ceva de la zero și se pare că aveți proprietatea completă a acestuia. În mod automat, dorința de a vă îmbunătăți caracterul crește, astfel încât este un sistem motivațional și distractiv bun, care să-i angajeze pe utilizatori să rămână sau să revină și mai mult la activitate.

Toate aceste elemente care pot fi găsite în jocurile moderne aduc beneficii uriașe și ar trebui luate în considerare serioasă a fiecărei platforme educaționale.

De ce este eficientă gamificarea în învățare?

Fiecare element specific de joc este folosit pentru a avea un anumit impact asupra utilizatorului. Deoarece fiecare student sau savant nu poate fi clasificat prin aceeași cantitate de talent sau capacități, este important să recunoaștem faptul că toată lumea are nevoie de un fel de tratament special. Desigur, în școlile publice sau universități, este extrem de greu să faci acest lucru. În timp ce faceți învățare distractivă, acesta este motivul pentru care gamificarea este atât de importantă, deoarece:

  • Oferă autonomie deplină studentului . Autonomia sau liberul arbitru sunt foarte importante, în special pentru studenții adolescenți. A avea un anumit obiectiv și granițe va ajuta la controlul liberului arbitru, astfel încât să nu iasă din mână. Cu toate acestea, a avea autonomia de a acționa ori de câte ori o persoană dorește ridică în mod natural sentimentul de responsabilitate.
  • Dă un sentiment de stăpânire . Jocurile sunt bine cunoscute pentru a descrie perfect când utilizatorul stăpânește ceva. Imaginează-ți sentimentul când îți dai seama brusc că ai stăpânit un anumit subiect în orice fel de subiect precum știința. Se simte bine, nu?
  • Se adaptează nevoilor fiecărui student . După cum am menționat puțin mai sus, niciunul dintre noi nu este același. Vedem și înțelegem lumea prin diferite culori și este nevoie de metode și perioade diferite pentru a învăța ceva. În acest caz, gamificarea în învățare permite alegerea nivelului de dificultate, astfel încât cei care le este greu să înțeleagă subiectul să poată progresa la fel de lent.

Concluzie

A face distracție la învățare este o sarcină ușoară de executat dacă utilizați metodele corecte. Este important să înțelegem că diferite tipuri de generații de savanți necesită diferite tipuri de educație. Distracția este ceea ce ne conduce și ne face să ne simțim mai implicați în activitate, așa că, cu ajutorul gamificării în învățare, este o navigare simplă.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *